Programme
Wednesday 19.8 - Network meetings (Hanken)
12.00-18.00 Network meetings
Thursday 20.8 – Peda-forum (Hanken)
9.30- Registration and coffee
10.15-10.45 Opening of the conference
- Rectors, Karen Spens & Veijo Taipalus
- Ministry of Education and Culture, Permanent Secretary Anita Lehikoinen
10.45-11.30 Keynote 1: Professor emeritus, Yves Epelboin: : "MOOC and avatars: a pedagogical approach for the 21st century" [presentation on slideshare]
11.30-12.30 Lunch
12.30-14.00 Parallel sessions 1
14.00-14.30 Coffee break
14.30-16.00 Parallel sessions 2
16.00-16.15 Break
16.15-17.00 Keynote 2: Chairman of the Board, Björn Wahlroos
Thursday 20.8 – Dinner (National Defence University)
18.30 Transportation from hotels to Santahamina
19.15-19.45 Words of welcome and cocktail
19.45-21.30 Dinner
21.30- Dance/Transportation to hotels
Friday 21.8 – Peda-forum (National Defence University)
8.15 Transportation from hotels to Santahamina
9.00-10.15 Parallel sessions 3
10.15-10.45 Coffee break
10.45-12.00 Parallel sessions 4
12.00-12.10 Break
12.10-12.40 Keynote 3: Deputy Chief of Staff, Personnel, lieutenant general Sakari Honkamaa
12.40-12.50 Concluding words
- Vice-Rector & Dean Jyrki Heinonen & Minna Martikainen
12.50-14.00 Lunch
13.00-14.00 Buses leave towards Helsinki city centre
Parallel sessions
Thursday 20.8.
Parallel sessions 1
Theme session 1
- Integrated practice-based mentoring in program level pedagogical development [
abstract] - Transformations of the relationship between students and teachers in a transnational classroom [
abstract] - A new interdisciplinary bachelor-level research project course with fully integrated English academic writing support [
abstract] [
presentation]
Theme session 2
- Monitieteinen työelämäprojekti - työelämävalmiuksia ja yhteiskunnallista vuorovaikutusta [
tiivistelmä] [
esitys] - Työssäoppiminen osaksi tekniikan kandidaatin opintoja [
tiivistelmä] - Svenskspråkigt nätpedagogik-samarbete i huvudstadsregionen [
sammanfattning] (moved from session 7)
Theme session 3
- Oivalluksia ja yhteistyötä matematiikkabasaarissa [
tiivistelmä] - Moderni oppimistila mahdollistaa ongelmalähtöisen oppimisen massaopetuksessa [
tiivistelmä] - Nyt on vain itsestä kiinni...osaanko käyttää niitä työkaluja! [
tiivistelmä]
Theme session 4
- Ammattikorkeakouluopettajien digiosaamisen vahvistamisen tuki- ja koulutustarpeet opettajien arvioimana [
tiivistelmä] [
esitys] - Osoita osaamista osaamismerkein - osaamispisteet pelissä ja avoin verkkokurssi [
tiivistelmä] - DOO or die - oppimisympäristön ketterä kehittäminen [
tiivistelmä]
Theme session 5
- How to teach and learn history creatively and collaboratively? [
abstract] - Working as a project team: an Academic Writing course for international students redrafted [
abstract] - Wanted: MOOC pedagogy [
abstract]
Workshop 1: Mitä on hyvä yliopisto-opettajuus? [
verkkokyselyt] [Esitehtävä]
Workshop 2: Opettajien yhteisölliset pedagogiset käytännöt Helsingin yliopiston - Opettajien akatemian merkitys opettajana kehittymiseen [
Workshop 3: Integrating working life skills in content-based teaching [
Workshop 4: WeQ Pedagogy - how to teach the unteachable? How to deal with taboos? [
Workshop 5:Urasuunnitteluryhmä-malli yliopisto-opiskelijan työelämäorientaation tukena [
kuvaus]
Parallel sessions 2
Theme session 6
- 'Kandipalaute' - Current state of the Finnish national student feedback survey and the results of the in-depth analyses [
abstract] - Develop teaching of multicultural groups - Get to know the perspective and perceptions of international students [
abstract] - TIM = The Interactive Material [
tiivistelmä] [Linkki järjestelmään]
Theme session 7 (cancelled)
(This session has been cancelled and the presentations rmoved to sessions 2 and 9).
Theme session 8
- Sotatekniikan opetuksen uudistus sotatieteen kandidaatin tutkinnossa [
tiivistelmä] [
esitys] - Sotatieteiden kandidaatin tutkinnon opetussuunnitelman uudistaminen Maanpuolustuskorkeakoulussa [
tiivistelmä] - Aitoa työelämä- ja projektikokemusta osana yliopisto-opintoja [
tiivistelmä]
Theme session 9
- A Tale of Two Courses: Applying a practice oriented and enquiry-based learning approach in a business school master's-level classroom setting [
abstract] - Working life skills integration in the learning goals of a Bachelor's study program [
abstract] - eBooks, e-journals, educational videos and social media - how the changing information environment effects library collections and training [
abstract] [presentation] (moved from session 7)
Workshop 6: Opetuksen kehittäminen yliopistoissa - yhteistyöllä laatua opetukseen ja oppimiseen [
Workshop 7: Pedagogiset ideamatot- luokanopettajien aikuiskoulutuksen yhteistoiminnallinen oppimiskokonaisuuksien suunnitteluprosessin menetelmä [
Workshop 8: Hot topics in supply chain management education [
abstract]
Workshop 9: Minkälainen on moderni opetussuunnitelma yliopistossa? [
Workshop 10: Historiasta ammattiin. Historianopiskelijoiden työelämätaidot ja uraohjaus Turun yliopistossa [
Työpaja 12 / Workshop 12: Matemaattisten STACK -tehtävien laadinta [
Friday 21.8.
Parallel sessions 3
Theme session 10
- Korkeakouludiplomi - opiskelijoiden kokemuksia koulutuskokeilusta [
tiivistelmä] - Innostavasti ja innostuen - ruotsinopettajat yhteistyössä [
tiivistelmä]
Theme session 11
- TVT-kummit kumppaneina opetuksen kehittämisessä yliopistossa [
tiivistelmä] - Yliopistojen opintohallinnon yhteistyö [
tiivistelmä]
Theme session 12
- Käänteinen oppiminen ylemmän ammattikorkeakouluopiskelun uudistajana [
tiivistelmä] - Vuorovaikutteista ja käänteistä oppimista massakurssilla? Case:na Aalto-yliopiston Vesi- ja ympäristötekniikka -kurssi [
tiivistelmä] [
esitys]
Theme session 13
- Flexibelt lärande för att utveckla Försvarshögskolans utbildningsmiljö [
sammanfattning] - From flop to flipped - A course transformation [
abstract]
Theme session 14
- Crystal Flowers in Halls of Mirrors: Mathematics meets Art and Architecture [
abstract] [
presentation] - 'Exchanging research ideas Nhunggabarra style' - A sharing exercise based on Australian Aborginal traditions [
abstract]
Työpaja 11 / Workshop 11: Opettaja tutkimuksen tekemisen paineissa [
tulokset]
Työpaja 13 / Workshop 13: Opintojakson metodiikka ja rakenne - aktivointia ja sitouttamista käytännössä [
Työpaja 14 / Workshop 14: Miten vahvistaa tutkimuksen ja opetuksen yhteyttä massayliopistossa? [
Työpaja 15 / Workshop 15: Uraseurantatiedon hyödyntäminen opetuksen ja ohjauksen kehittämisessä [
Erikoistyöpaja: Yliopistopedagogiikka-lehden kirjoittajakoulu [
Parallel sessions 4
Theme session 15
- Koulutuksen johtaminen on yhteistyötä - Koulutusohjelmien vastuuhenkilöiden valmennus Oulun yliopistossa vuonna 2015 [
tiivistelmä] [esitys] - Raitiotien seisakkeet - monialainen suunnitteluprosessi opintojakson aiheena [
tiivistelmä]
Theme session 16
- Yliopisto-opiskelijoiden geneeristen taitojen oppimista edistävät pedagogiset käytännöt [
tiivistelmä] - Rohkeutta tehdä asioita monella tavalla - Opettajan koulutusta kielileirillä [
tiivistelmä]
Theme session 17
- Comparing student feedback of practice-based product design courses for industrial design and multidisciplinary student groups [
abstract] - Facilitating multidisciplinary collaboration and teamwork in doctoral studies: opportunities and challenges [
abstract]
Theme session 18
- "Ei koulua vaan elämää varten" - työelämäyhteyksiä ja -taitoja ensimmäisen vuoden kemian opiskelijoille [
tiivistelmä] - Säikeitä tutkivan oppimisen ja kokemuksen sanoittamisesta [
tiivistelmä]
Theme session 19
- Opiskelijakeskeisesti - tenttiakvaariopedagogiikkaa [
tiivistelmä] - Järjestelmäkehitystä kansallisella konsortioyhteistyöllä: Exam! [
tiivistelmä]
Workshop 16: Peda-forumin toiminnan uudistaminen: yliopisto- ja korkeakoulurajat ylittävää yhteistyötä etsimässä! [
Workshop 17: "Katse perutuspeilistä tuulilasiin" - Oppijan polun palautejärjestelmän kehittämishanke Metropolia Ammattikorkeakoulussa [
Workshop 18: Monitieteellisen projektikurssin haasteet ja ratkaisut - Voidaanko turvata korkeatasoinen tieteeseen perustuva opetus partnerin avulla? [