|
28.04.2021
Welcome to the 4th annual Responsible Organising Stakeholders Conference! - This year's theme is “Re-imagine!/Re-organise!/Re-build!”

|
Vår kultur har höga förhoppningar på att tekniken ska förbättra våra liv.
|
Covid-19-pandemin belyser kundernas roll inom affärslivet. Många har blivit dramatiskt medvetna om att utan kunder finns ingen affärsverksamhet. Nu när allt har vänts upp och ned är det relevant att reflektera över det här gamla men grundläggande problemet. Inte för att chefer inte skulle känna till det.
|
Vi har hört det gång på gång: Robotar och artificiell intelligens (AI) kommer att ersätta många av oss, även dem som jobbar i serviceyrken med direkt kundkontakt.
|
”Stockmanns är alltid Stockmanns” var det kända varuhusets slogan på 1950-talet. Ny forskning visar att varuhuset introducerade marknadsföringstänkande i Finland redan innan marknadsföring etablerat sig som egen disciplin.
|
Guy Ahonen, som är associerad forskare på Hanken, har tillsammans med Ossi Aura, Tomi Hussi och Juhani Ilmarinen publicerat resultaten för undersökningen Strategiskt välbefinnande 2016.
|
Vetenskapstävlingen Helsinki Challenge skapar lösningar på de stora problemen i världen genom samarbete mellan forskare och det omgivande samhället.
|
Välkommen till forskningsinstitut GODESS!