Hållbara innovationer kan förstås genom tre generella dimensioner: ekologisk, social och ekonomisk hållbarhet. I ett blogginlägg reflekterar forskare över hållbar innovation ur konsumentens synvinkel och diskuterar hur finska konsumenter anser att företag bemöter sitt ansvar för hållbarhet.
För att fira sitt 50-årsjubileum har Marcus Wallenbergs Stiftelse för Företagsekonomisk Forskning beslutat att stödja inrättandet av två professurer: en vid Svenska handelshögskolan (Hanken) och en annan vid Aalto-universitetets handelshögskola. Dessutom meddelar stiftelsen att den kommer att öka sitt årliga stöd till doktorandprogrammet Kataja avsevärt.
Hankens center för tjänsteforskning CERS (Centre for Relationship Marketing and Service Management) firade sitt 30-årsjubileum med en festlig tillställning på högskolan 12 september.
I sin doktorsavhandling föreslår och undersöker Alexander Back och hans medförfattare nya statistiska modeller för finansiell volatilitet. Forskningen utvecklar metoder som kan underlätta att utvärdera riskprofilen för företag med en föränderlig affärsmodell eller finansiell struktur.