Hankendoktorand Michaela Lipkin tilldelades prestigefulla pris för sin forskning
Hankendoktorand Michaela Lipkin tilldelades nyligen utmärkelsen Young Service Researcher Award Opens in new window för sina forskningsinsatser inom tjänstemarknadsföring. Lipkin tilldelades även Highly Commended Paper Award för ett av sina konferenspapper.
Utmärkelsen Young Service Research Award utdelas till unga framträdande forskare inom tjänstemarknadsföring, med syftet att motivera och stödja dem. Forskare kan själva ansöka om att vara med i utdelningsprocessen, där de slutliga mottagarna utses av en kommitté på basen av bl.a. forskarens teoretiska kontribution. Tanken med priset är också att prismottagarna tillsammans bildar ett nätverk av framstående tjänsteforskare från olika delar av världen. För Lipkin innebär utmärkelsen belöning för ett hårt arbete.
- Det har en positiv inverkan på min motivation att ta mig framåt i studierna och att satsa ännu hårdare - och samtidigt är det fint att få belöning för ett hårt arbete.
Lipkins framgångsrika forskningsarbete belönades också med JOSM:s, Journal of Service Management, pris Highly Commended Paper Award för konferenspappret "Different perspectives on customer experience creation - A critical review". Pappret består av en litteraturgenomgång av tjänstelitteraturen, med fokus på kundupplevelser.
- Jag är tacksam att andra uppskattar min forskning, säger Lipkin, som är nöjd över sitt karriärval.
Priserna delades ut till mottagarna under konferensen IRSSM5 Opens in new window , International Research Symposium in Service Management, som pågick under 8-12 juni i Pärnu, Estland.