Serverunderhåll: Inloggningstjänsterna Shibboleth/Haka onåbara fredag morgon
Regelbundna service fönster behövs för att upprätthålla adekvat och säker programvara i våra system och på våra servrar.
Fredag morgon en gång i månaden underhålls de tjänster som hör ihop med Haka/Shibboleth inloggningen. Tidpunkten är vald utgående från att det är den tidpunkt under veckan som Shibboleth-inloggningstjänsterna används minst.
Samtidigt påminner vi om att Microsoft servrar och programvara uppdateras torsdagen efter månadens andra tisdag kväll. Denna något kryptiska formulering kommer sig av att Microsoft skickar ut sina månadsupdates månadens andra tisdag vilket betyder natten till onsdag hos oss. Efter en check av uppdateringarna under onsdag uppdateras servrarna torsdag kväll 18:00 -
WebOodis servicefönster är månadens första måndag förmiddag.
Haris avbrott är igen regelbundet månadens tredje torsdag.
Under IT-stödtjänster hittar du en lista på de regelbundna serviceavbrotten.