Dubbel Hanken-seger i nationella L’Oréal Brandstorm-tävlingen
Den årliga marknadsföringstävlingen för universitetsstuderande L'Oréal Brandstorm Opens in new window är i gång - och ingår som vanligt som ett delmoment i marknadsföringskursen Image Management, med lektor Åke Finne som examinator och coach för de tävlande lagen. Årets utmaning handlar om att ta fram en serie skönhetsprodukter för män.
Till den nationella tävlingen kvalificerade sig fem Hanken-lag vidare, varav två knep de nationella platserna till den nordiska finalen som går av stapeln den 24 april. I den nordiska finalen möts de bästa lagen från de nordiska handelshögskolorna, varav det vinnande laget tar sig vidare till den internationella finalen i Paris 12 juni.
Det är Hanken-lagen "Kiehl-It", med medlemmarna Vanessa Karkulahti, Daniela Lipkin och Jutta Hedlund, och "The Michelin Men" med Michelle Voullième, Elin Lahtivuori och Robert Tenström som tagit sikte mot finalen i Paris.
- Just nu bekantar sig Hanken-lagen med de konkurrerande lagen från de andra skandinaviska länderna via videolänk. Nästa steg är sedan att samarbeta med en dansk reklambyrå för att få professionellt visuellt stuk på sina idéer inför den nordiska finalen, och förhoppningsvis även den internationella finalen, förklarar Finne.
Förra året tog sig Hankens lag till en andra plats i den nordiska finalen.