| 19.12.2014

Ny kandidatstuderande våren 2015 i Helsingfors? Delta i introdagen 16.1.2015 kl. 9

En introduktionsdag ordnas i Hankens huvudbyggnad, Arkadiagatan 22. Programmet riktar sig till dig som blivit antagen till Hanken i Helsingfors för kandidatstudier år 2014 eller tidigare, men som hittills varit frånvaroanmäld, och tänker inleda dina studier våren 2015.

Under introduktionsdagen går vi igenom det praktiska kring studiestarten, bl.a. hur examen är uppbyggd och hur du skapar din läsordning. Du får även ditt användar-ID till Hankens datanät för att kunna anmäla dig till kurser och tenter.

Dagen börjar kl. 9.00 i auditorium 304 och avslutas ungefär kl. 15.

ANMÄLAN OM DELTAGANDE 

Anmäl ditt deltagande i introdagen till malin.hauk(at)hanken.fi så fort som möjligt. Orsaken till att vi önskar att du så fort som möjligt meddelar oss om att du påbörjar studierna våren 2015, är att du ska delta i en kurs i engelska under vårterminen (kursen har begränsat deltagarantal).

NÄRVAROANMÄLAN FÖR VÅRTERMINEN

Om du inte närvaroanmält dig för vårterminen 2015 ännu, ska du göra det genom att betala studentkårsavgiften (54 euro) till studentkårens konto (se kontouppgifter nedan) och skicka kvitto på betald avgift per e-post till malin.hauk(at)hanken.fi så fort som möjligt. Specificera i brevet eller e-posten att du är ny studerande och tänker delta i introdagen. 

Studentkårsavgiften - kontouppgifter: 

Avgift: 54 euro för vårterminen 
Kontonummer : FI50 8000 1571 2502 90 BIC DABAFIHH 
Mottagare: Svenska handelshögskolans studentkår. 
Meddelandefältet: skriv in för vem avgiften betalas samt vårtermin 2015 
Kvittot: kvittot bör ha arkiveringskod för att visa att betalningen är registrerad.

Välkommen till Hanken!

Studiebyrån

-----

Introduktionsdag 16.1.2015 för nya studerande inom den integrerade kandidat- och magisterutbildningen

Utrymme: aud. 304 och datorsal 407

Program

9.00- Inledning och Hanken som högskola

Några ord från lärarna…

Examensstrukturen, det första studieåret, utlandsterminen (Studiebyrån)

Immatrikulering + utdelande av användar-ID och närvarointyg (vid InfoBITen/Servicepunkten)

10.10-10.15 PAUS

Studiestöd och studentservice (Studiebyrån)

Biblioteket och IT på Hanken (Margareta Danielsson, biblioteket och Kicka Lindroos, datacentralen)

Tentregler, motarbetande av fusk och plagiering, tillgodoräknande av tidigare avlagda studier (Studiebyrån)

11.30-12.15 LUNCH

I datasal: Kurs- och tentanmälan, personlig läsordning. Studerandena anmäler sig i WebOodi till de kurser de ska delta i under studiebyråns handledning

Studerandes syn på studierna samt studerandes ställning (Sofia Slotte, Studentkåren)

13.00- Rundvandring i huvudbyggnaden och rundtur till Studentkårens utrymmen på Casa