Hankens nya magasin ute nu!
Hankens mission är att skapa ny kunskap och utbilda ansvarsfulla experter för den globala ekonomin i ett föränderligt samhälle. I vårt nya magasin kan du läsa mer om hur vi arbetar mot de målen.
I första numret av magasinet ingår bland annat intervjuer med Hankens styrelseordförande Christoph Vitzthum och årets alumn Joel Sunabacka.
Läs om hur leveranser inom näthandel kan göras mer miljövänliga och om vilka krav hållbarhetsomvandlingen ställer på ekonomiexperter. Ta del av ett reportage från vår Heureka-utställning om kristålighet och naturkatastrofer och lär dig om hur Hanken utforskar kommersialisering av grön vätgas i Österbotten.
I magasinet berättar vi hur inkubatorn Hanken Business Lab och datalabbet Quantum hjälper studenter och alumner. Vi har dessutom frågat lärare och studenter vad de tänker om distansundervisningen och ”det nya normala” och vi har intervjuat utbytesstudenter om varför de valt att komma till just Hanken.
I magasinet ingår också debattartiklar, kolumner, boktips och läsårets doktorsavhandlingar.
Magasinet, som ersätter Hankentidningen, utkommer en gång per år och innehåller artiklar på både svenska och engelska.
Ifall du vill prenumerera på magasinet nästa år eller uppdatera dina kontaktuppgifter hittar du mer information här: Magasinet Hanken