| 25.04.2023
Blogg: Vad är egentligen Kundupplevelse (CX)?
På CERS blogg diskuterar biträdande professor Larissa Becker problemet med bristen på en gemensam definition av Kundupplevelse (CX), trots att det är ett trendord inom marknadsföring och tjänsteforskning.
Larissa Becker identifierar detta som ett problem både för forskare och för dem som tillämpar CX i praktiken eftersom det hindrar kunskapsskapande och skapar problem inom ledningen. För att ta i tu med detta problem presenterar författaren ett gemensamt språk för CX, där det definieras som "kunders icke-övervägda, spontana svar och reaktioner på erbjudande-relaterade stimulin längs kundresan". Blogginlägget uppmanar till en mer konsekvent och sammanhängande förståelse av CX för att förbättra forskning och praktik inom området.
På CERS-blogg kan du läsa mera (på engelska) om Kundupplevelse (CX) och hur Lisa Becker tacklar problemet med bristen på en gemensam definition för detta trendord inom marknadsföring.