Trainers' House ny Branding Partner
![Miia Pieniniemi from Trainer's House, Hanken partner](/sites/default/files/styles/hero_image_mobile_16_9_1280x720_/public/2019-10/miia-pieniniemi-trainers-house-2.jpg?itok=kl5n23HQ)
Trainers’ House är ny Hanken Branding Partner från hösten 2019. Företaget kallar sig för ett ”change company”, det vill säga Trainers’ House hjälper sina kunder att driva igenom förändringar.
– Det kan till exempel handla om förändringar som att öka försäljningen, eller om att implementera en ny strategi, säger Miia Pieniniemi, som är Operations & Recruiting Manager vid Trainers’ House.
Företaget har verksamhet på flera orter i Finland: Helsingfors, Åbo och Uleåborg, och dessutom ett kontor i Torrevieja i Spanien.
Inom ramen för samarbetet med Hanken kan företaget erbjuda Hankens studenter minicoachningar, afterwork-evenemang för att berätta om sin verksamhet, men också möjlighet till deltidsarbete för att jobba med försäljning och marknadsföring.
– Vi rekryterar för närvarande universitetsstuderande och nyutexaminerade att arbeta som B2B-marknadsförare för att ge våra kunder marknadsstöd. Utöver jobbet går B2B-marknadsförare igenom ett företagsutbildningsprogram som leds av Jari Sarasvuo. Många på Trainers’ House startar sin karriär hos oss som B2B-marknadsförare och skapar egna karriärvägar inom huset, till exempel som konsult eller projektledare, säger Pieniniemi.
Trainers’ House ville gå med i Hankens partnerprogram eftersom Hanken är en intressant högskola av flera skäl, säger Pieniniemi.
– Vi har länge letat efter högskolor att samarbeta med, och Hanken är intressant också med tanke på språket. Vi har fler kunder som söker tillväxt i till exempel Sverige. Inom dessa projekt har vi ett behov av att rekrytera fler tvåspråkiga till vårt team.
Miia Pieniniemi är Operations & Recruiting Manager vid Trainers’ House, som är ny Hanken Branding Partner. Foto: Trainers' House.