Trainers' House ny Branding Partner
Trainers’ House är ny Hanken Branding Partner från hösten 2019. Företaget kallar sig för ett ”change company”, det vill säga Trainers’ House hjälper sina kunder att driva igenom förändringar.
– Det kan till exempel handla om förändringar som att öka försäljningen, eller om att implementera en ny strategi, säger Miia Pieniniemi, som är Operations & Recruiting Manager vid Trainers’ House.
Företaget har verksamhet på flera orter i Finland: Helsingfors, Åbo och Uleåborg, och dessutom ett kontor i Torrevieja i Spanien.
Inom ramen för samarbetet med Hanken kan företaget erbjuda Hankens studenter minicoachningar, afterwork-evenemang för att berätta om sin verksamhet, men också möjlighet till deltidsarbete för att jobba med försäljning och marknadsföring.
– Vi rekryterar för närvarande universitetsstuderande och nyutexaminerade att arbeta som B2B-marknadsförare för att ge våra kunder marknadsstöd. Utöver jobbet går B2B-marknadsförare igenom ett företagsutbildningsprogram som leds av Jari Sarasvuo. Många på Trainers’ House startar sin karriär hos oss som B2B-marknadsförare och skapar egna karriärvägar inom huset, till exempel som konsult eller projektledare, säger Pieniniemi.
Trainers’ House ville gå med i Hankens partnerprogram eftersom Hanken är en intressant högskola av flera skäl, säger Pieniniemi.
– Vi har länge letat efter högskolor att samarbeta med, och Hanken är intressant också med tanke på språket. Vi har fler kunder som söker tillväxt i till exempel Sverige. Inom dessa projekt har vi ett behov av att rekrytera fler tvåspråkiga till vårt team.
Miia Pieniniemi är Operations & Recruiting Manager vid Trainers’ House, som är ny Hanken Branding Partner. Foto: Trainers' House.