Blogg: Nya varumärkessamarbeten som Supreme x Louis Vuitton eller HM x Mugler uppvisar en anmärkningsvärd tillväxt
I samarbete med docent Angela Cruz genomförde biträdande professor Carlos Diaz Ruiz en studie om okonventionella samarbeten med lyxvarumärken. Syftet med studien var att utforska faktorerna bakom framgången med denna strategi. Asiatiska konsumenters inflytande tycks spela en betydande roll i denna framgång. Dessa konsumenter är kända för sitt sinne för ekonomi, ständiga närvaro online, globala rörlighet och intresse för lyxvarumärken. Begrepp som "begränsad upplaga" och "unik trendighet" är något de reagerar starkt på. Studien belyser potentiella nya möjligheter för australiensiska varumärken och indikerar att samarbeten med etablerade lyxvarumärken kan vara gynnsamma.
Utforska den växande sfären av okonventionella samarbeten med lyxvarumärken genom att läsa inlägget på CERS blogg. Opens in new window
Foto från: Shutterstock Opens in new window