Magasinet HANKEN
Hanken är ett ledande, internationellt ackrediterat universitet med över 110 års erfarenhet av utbildning och forskning inom ekonomi. Hankens mission är att skapa ny kunskap och utbilda ansvarsfulla experter för den globala ekonomin och ett föränderligt samhälle. I magasinet kan du läsa mer om hur vi arbetar mot de målen.
Magasinet, som ersätter Hankentidningen, utkommer en gång per år (från och med 2022) och innehåller artiklar på både svenska och engelska.
Magasinet är gratis och postas till alla Hankenalumner som angett en hemadress till Hanken och godkänt prenumeration på den tryckta upplagan.
Om du vill läsa magasinet i tryck och vill ha ett postat exemplar, anmäl din prenumeration här!
Önskar du mer information eller vill uppdatera dina kontaktuppgifter, kontakta då alumnkoordinator på alumni@hanken.fi. Du kan även uppdatera dina uppgifter via din alumnsida.
Senast publicerat
Tidningen Hanken 1/21
Läs hela numret på issuu
Kunde vi bli världsbäst på ledarskap?
Historisk alumnträff drog stor publik
Att vara mentor innebär att lyssna noga och dela med sig
Bengt Holmström: ”Rätt tidpunkt att locka talanger till Finland”
SIHTI-människorättsutredning: Fungerande metod för årliga företagsgranskningar finns
Frilansandet ett bra sätt att testa om ens tjänster går åt
Nya visioner på Responsible Organising-konferensen
Hanken Finance Day: Hållbarhetsstrategier är en självklar del av dagens banksektor
Fulbright Distinguished Chairs gästar Hanken
After Class-poddens värdar Jesper och Dennis: Podcast som ett verktyg i undervisningen
Hankenalumner delar sina inspirerande karriärhistorier i Hankens karriärpodd
Mer information om artiklar och nyheter på hanken.fi/hankentidningen2021
Tidningen Hanken 1/20
Läs hela numret på issuu
Quantum – en inkörsport till global big data
Forskningsprojekt: Snabbare och effektivare insatser vid pandemier
Hankendagen 2020: Framtid och framgång – ledarskap i en disruptiv tid
Roger Holm är Årets Alumn 2020
Hankenlärare utvecklar innovativa undervisningsmetoder
Hanken i Vasa 40 år – ”En juvel på två orter”
”Insikten att se företagen som en del av samhället är viktig”
Vapaavuori: Tillbringa tid med olika människor
Kaj Storbacka ny Hanken Foundation Professor – vill inleda samarbete med nytänkande företag
Sustainable strategies in turbulent times – "Många förändringar är här för att stanna”
Hanken Finance Day: en grundligare titt på faktorinvesteringar
Tidningen Hanken 3/19
Läs hela numret på issuu
Mindfulness på arbetsplatsen och Business Lab för alumner i tidningen Hanken
Doktorsexamen ger kunskaper i analytiskt tänkande
Hanken Research Day: Vetenskap i ett enkelt paket
Hankendagen: Arjan Erkel överlevde kidnappning av terrorister
Hankendagen: Närvaro, reflektion och återhämtning nycklar till relevant ledarskap
Christoph Vitzthum är Årets alumn 2019
Forskningsprojekt: Företaget som politisk aktör
”Endast ansvarsfull affärsverksamhet kan vara framgångsrik”
”Det var toppen! Jag fick en nyckel, inspiration och välkomnades in i en community!”